Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa Specjalna im. Janusza Korczaka w Warczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.spswarcz.pl
Data publikacji strony internetowej: 07.11.2016
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 07.11.2016
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono dnia: 15.04.2024
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 15.04.2024
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Treści lub funkcje niedostępne:
- Zdjęcia i grafiki występujace na stronie nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
- Materiały wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów dla osób niesłyszących.
- Linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
- Treści tekstowe występujące na stronie nie są dostępne cyfrowo.
- Niektóre załączniki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
- Strona nie jest przygotowana w technologii RWD. Nie dostosowuje się do ekranów urządzeń mobilnych.
- Strona WWW nie posiada możliwości zmiany kontrastu.
- Niektóre elementy strony nie posiadają prawidłowego współczynnika kontrastu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Elżbieta Sabatowska-Kot adres e-mail: dyrektor@spswarcz.pl
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architsektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
Na terenie szkoły znajdują się dwa budynki. Pierwszy jest dwukondygnacyjny, w którym znajduje się sekretariat szkoły. Pierwszy budynek posiada dwa wejścia do budynku. Wejście główne znaduje się od strony drogi wojewódzkiej nr 226, drugie wejście jest od strony parkingu.
Drugi budynek składa się z części jednokondygnacyjnej oraz dwukondygnacyjnej. Do części jednokondygnacyjnej prowadzą wejścia od strony parkingu. Do części dwukondygnacyjnej prowadzą dwa wejścia od strony boiska szkolnego i terenu zielonego szkoły.
Dostosowanie korytarzy:
Korytarze spełniają normy budowlane pod kątem dostępności architektonicznej.
Dostosowanie schodów:
Schody spełniają normy oraz posiadają spocznik.
Dostosowanie wind:
Winda znajduje się w drugim budynku w części dwukondygnacyjnej.
Dostępność pochylni:
Pochylnia znajduje się w pierwszym budynku.
Dostępność platform:
W budynkach nie ma platform.
Dostępność informacji głosowych:
W budynkach nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynkach nie ma dostępnych pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów:
Na parkingach nie ma miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Dostęp do budynku dla osób korzystających z pomocy psa asystenta lub psa przewodnika nie został uregulowany.
Dostępność tłumacza języka migowego:
W budynkach nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego na miejscu i online.